dinsdag 24 augustus 2010

het zit er weer op die gave WK paralympics zwemmen in Eindhoven

Helaas het zit er weer op en wat heb ik er van genoten. De eerste dag wist ik niet waar ik moest kijken met al die beperkingen. Maar de dag daarna voelde het als thuiskomen en ineens viel ik niet meer op met mijn eigen beperking HEERLIJK!

Ik heb gezien wat topsport is, zwemmen zonder armen, zwemmen met alleen je romp en 1 arm en de rest van je ledenmaten zijn er niet. Zwemmen zonder benen, zwemmen als je blind of slechtziend bent. Het was er allemaal.

Soms zat ik er ff doorheen, want wat was het warm in t zwembad maar dan kwam er weer een sporter naar je toe en maakte even een praatje met je. En dan ga je gewoon maar door.

Ik kreeg er een enorme boost van elke dag weer. Ik heb gelachen met de Mexicaantjes, Leuke mensen ontmoet die ook vrijwilliger/ster waren, ik ging op pins jacht samen met Trudy en die ruilde we dan weer tegen klompjes die we bij xenos gekocht hadden. Einde van de week was volgens mij de helft naar xenos geweest om die klompjes te gaan kopen haha. Niels een sporter uit Duitsland die verliefd was op een meisje uit de Oekraine, 'Pietje' die eigenlijk Simone heet uit Portugal, Ellie Cole uit Australiƫ waar ik oa hostess van was en van Sacha een coach uit Australie van wie ik alweer een smsje heb ontvangen.

Het waren 2 best zware weken maar wel 2 weken om niet gauw te vergeten. Het is raar om niet meer naar t zwembad te gaan. Maar wie weet ben ik er bij met de paralympische spelen in Londen in 2012. Dat duurt nog 2 jaar en in die tijd kan er veel gebeuren. Hopelijk wat kontakten onderhouden die ik nu heb opgebouwd en waar ik dan nog mooi eens op vakantie kan gaan.

En dan nu op naar de laatste week voor de brabantse dag maar daarover morgen meer.

Mirjam

2 opmerkingen:

aankant zei

En heb je ook foto's van de medaille winnaars. ( zowel mannelijk als vrouwelijk)

Mirmade zei

ja hoor heb ik ook staan er een paar in mijn picasaalbum! wanneer bel je een keertje?? gezellig