woensdag 11 mei 2016

Yes over de duizend euro, op naar de 2 doe jij ook mee?!?

Even twee weken stil geweest, we waren namelijk een cruise aan het maken over de Middenlandse Zee. Onze ouders waren 50 jaar getrouwd en hadden ons mee genomen op vakantie. Heerlijk om er tussenuit te zijn en.. om geen wifi te hebben. De rust, even weg te zijn van alles heeft me goed gedaan. 




Maar nu weer even terug naar een paar weken geleden. Op 19 april jl had ik hier een Oriflame avond georganiseerd samen met Angelique Bouckaert. Zij stelde voor om de winst van deze avond aan de bus te doneren, wat een geweldig lief gebaar was en is dit van haar. Samen met Marlous, Susan, Elly, Sylvia, Doortje met haar familie en Margo, die vanwege haar griep niet kon komen maar wel een bestelling deed, is er een mooi bedrag van 75 euro bij elkaar gebracht. 

Super lief dames dat jullie gekomen zijn en mij zo hebben geholpen hiermee!

Op donderdag 21 april hadden wij een middag van de ANGO ZuidOost Brabant dat was een leuke dag met lunch en een museumbezoek. Daar heb ik middels een interview mijn verhaal mogen delen. Lieve mensen hebben daar ook sleutel-hangers gekocht en ik heb een donatie gehad van deze groep. Maar ik moest hiervoor wel wat overwinnen. Praten kan ik goed, maar voor publiek vind ik dat erg lastig, mijn emoties en spasmes onder controle houden viel niet altijd even mee. Maar er was zelfs een echtpaar die de contributie van ANGO Nederland aan mij wilde doneren. Super lief en alvast bedankt familie Troost!



Terug van mijn vakantie lag er een brief van de gemeente op de mat....zucht ga ik hem openmaken?? Nou, we zullen zien wat er instaat. Mijn rijbewijs blijkt niet te kloppen, (dit wist ik vorig jaar al) maar wie gaat dat betalen en wiens fout is dat?? Als je een beperking hebt moeten er in je rijbewijs codes staan. Dit heeft te maken met oa de verzekering. Ik heb nog nooit codes gehad dus ik vind niet dat ik hier iets aan kan doen. Een klachtenbrief naar de gemeente gestuurd. 
Zij hebben dmv een reactie terug gestuurd dat de fout bij het CBR ligt en dat ik ergens mijn handtekening onder had gezet (dat ze dit niet mee hadden gestuurd roept bij mij al vraagtekens op).

Het CBR belde mij op, ze waren in deze zaak gedoken en wat bleek... er was destijds een schrijven naar de gemeente gestuurd door de medische afdeling dat mijn rijbewijs niet klopte ivm de codes die er niet op stonden. Dit bewijs heb ik in handen gekregen en wederom een klachtenbrief richting de gemeente gestuurd MET bewijs! In de enveloppe zat dus het volgende, uw klacht ligt bij een onafhankelijke klachtencommissie dit kan 10 weken duren en wellicht kan er nog een hoorzitting komen. Welja, wat een gedoe 'leve de bureaucratie'. 
Op maandag 2 mei, de juriste van MEE ZuidOostBrabant belde mij op met de mededeling dat de gemeente bij hun standpunt blijft omtrent het advies wat firma Treve had gegeven. Dit betekende voor ons dat we in beroep moeten gaan. Dus er is een bezwaarschrift geschreven en deze heb ik afgelopen weekend naar het gemeentehuis gebracht. Het lijkt wel of ze mij niet op de weg willen hebben of zo? Maar mijn motto blijft, 'opgeven is geen optie' en ik word er alleen maar strijdbaarder door.

Maar het is te triest als er in 2006 door een medische adviseur is vastgesteld dat ik een goede stoel voor mijn rug nodig heb en een slede onder mijn stoel en geen 5 cm wat er in het rapport staat.
Ik moet wel een hele lange adem hebben....Soms word ik er ook wel erg pissed over, de bus is begin febuari al gekocht het gaat nu om de aanpassingen! Ik voer keiharde actie dmv de sleutelhangers die ik verkoop en de crowdfunding waar jullie nog steeds op mogen en kunnen doneren https://www.4just1.com/project/1152

Mijn twitter actie leverde ook nog een donatie op en ik heb vervolgens een lijstje met bedrijven die ik ga aanschrijven met de vraag of ze willen doneren in welke vorm dan ook.

Ik hoop dat er nog fijne bedrijven bestaan die in mij geloven en in mijn droom om zelfstandig te blijven, te kunnen blijven werken en mijn vrijwilligerswerk te kunnen blijven doen en dat gaat niet zonder vervoer!

Maar goed het is bijna feest, over een maand is mijn ouwe rooie frikadel 21 jaar en dan komt er taart op de motorkap met een glaasje prosecco! Wel verdiend, want wat ga ik jou missen. Wat hebben we veel meegemaakt samen.



De uitdaging  in 2000 om in mijn eentje naar mijn broer in Zwitserland te rijden  was één van de hoogtepunten die ik met jou in mijn leven heb gedaan. Of samen met mijn vriendin Cristel in het pikken donker per ongeluk bijna het water in waren gereden in Zeeland.

Kon ik je maar in mijn tuin neerzetten zodat ik geen afscheid van je hoef te nemen. 


Brocante markt in België afstruinen, alles past erin inclusief rolstoel

Zo dat is even de update hoe het er voor staat momenteel. We blijven er voor gaan en de eerst volgende actie is op 29 mei a.s. dan heb ik een kraampje bij Archipel, locatie Landrijt in Eindhoven, waar we gaan proberen onze en van vriendinnen hun zelfgemaakte spulletjes te verkopen voor de bus!

Wil je eerder langst komen om de koopwaar te bekijken en te  kopen :) Kom gerust bij mij thuis langst! De thee of iets anders staat zeker klaar!

Lieve groetjes, Mirjam 

Geen opmerkingen: