zaterdag 5 november 2016

Inspiratie op doen bij woonboulevard Ekkersrijt

Onlangs heb ik een workshop moodboard maken gedaan bij woonboulevard Ekkersrijt. Dit was onder leiding van Mirella Mesu. Ik heb daar veel inspiratie opgedaan en nooit gedacht dat ik op een beetje kleur in mijn huis zou uitkomen.


Ik hou van de brocante, industrieel en wat stoer/landelijk interieur, mmm zo’n combinatie ongeveer. Grappig om te zien waar ik dan weer op uitkom. Mosterd geel en wat grijsgroen.

Gewapend met mijn moodboard op weg naar de meubelboulevard. De eerste winkel die ik aandeed was Trendhopper. Wat me opviel was dat deze winkel goed toegankelijk was en de andere winkels waar ik ben geweest ook. Sowieso kon ik mijn auto dichtbij parkeren op een invalide parkeerplek. Bij de Trendhopper raakte ik in gesprek met een aardige verkoopster en wat mij fascineerde waren de mooie lampen van Kloosterman verlichting handmade in Holland.



Ik heb een foto gemaakt en de verkoopster ging nog speciaal voor mij op haar knieƫn om het logo van de ontwerper te fotograferen. Deze kleuren combinatie zo bij elkaar is een prachtig gezicht. Met de juiste verlichting breng je persoonlijkheid en stijl in je huis. Een mooie lampenkap maakt de verlichting sfeervol. Tegelijkertijd vind ik licht uitzoeken een van de moeilijkste dingen in het huis. Hieronder ook nog even wat sfeerplaatjes, gemaakt van kleuren, design en interieur die ik mooi vind.


Sfeerfoto's bij Trendhopper



Vervolgens door naar de volgende winkel dit werd Montel. Heel anders dan Trendhopper maar zeker zo fraai met hun eigen design ontwerpers. Er kwam een verkoopster aan en zij wist me heel veel over kleur te vertellen. Nooit geweten dat hier hele studies van zijn gemaakt, en ik vond het dan ook erg interessant. Leuk om te horen dat deze verkoopster zo enthousiast kon vertellen.

Sfeer foto bij Montel

Door naar Sijben, ik werd eigenlijk meteen gegrepen door de Bert Plantagie, collectie. Het merk Bert Plantagie is in 2000 ontstaan uit Smits meubelen, waarvan de roots teruggaan tot 1958, ver dus voordat ik nog geboren was. Het pand van Plantagie staat in Cuijk sinds 2001. En heeft er sindsdien zijn eigen naam als merk aangegeven.


Deze ontwerpen zijn tijdloos en stijlvol. De meubels worden vormgegeven door topontwerper Hans Daalder. Verder zijn er andere top designers zoals Stefan Steenkist en Roderick Vos.


Foto's gemaakt bij Sijben

Voor mij zou de Spargo xl ideaal zijn omdat er armleuningen aan zitten.

Ik heb genoten van mijn rondje Ekkersrijt en ben nog lang niet uitgekeken. Op naar de volgende keer maar weer.

Groetjes, Mirjam






Geen opmerkingen: