vrijdag 11 november 2016

Op naar Boekel, naar het mooie huis van Judith

Eindelijk hadden we dan een afspraak, ik zou naar Judith in Boekel gaan om haar nieuwe mooie huis te bewonderen. Judith ken ik vanuit mijn Picasa tijd toen we allemaal nog onze eigen woonstijl aan elkaar konden laten showen en later van de meetings. 
Ik stapte in de bus en kwam erachter dat mijn TomTom niet was geüpdatet ook fijn. Even naar mijn ouders toe gereden en daar een navigatie opgehaald.

Ik reed een nieuwe woonwijk in Boekel in en stond stil voor een prachtig landelijk huis. Judith kwam al aanlopen en ging nog even een rondje lopen met de hond. Op mijn gemak liep ik naar de achterdeur en daar was ze al weer. We liepen naar binnen en vanaf het begin was het al een en al wauw factor voor mij.
De hal (ik kwam van achterom) waarvan het licht automatisch aanging wanneer het wat donkerder werd, de toilet wat voor mij wel een balzaal leek. En dan die prachtige kleur op de muur. Dat beloofde natuurlijk nog wat. De deur ging open en we stonden in een grote woonkeuken. Van prachtig natuurlijk hout, stoer en landelijk. Eerst maar eens zitten met een lekker kopje thee en wat lekkers. En veel en lekker kletsen. Judith vertelde ook over haar passie voor wonen en styling.




En ik vertelde dat ik nog steeds zo blij was dat zij samen met Gerdie en Leonieke (ook van Picasa) afgelopen zomer mijn tuin en huis wat onderhanden hadden genomen.


Ik vertelde ook dat ik nu wat meer rust had gevonden in mijn hoekje voor bij de televisie, maar dat ik het nog steeds lastig vind om lampen, gordijnen etc. te vinden wat nu echt bij me past. Judith luisterde heel goed en we hebben samen naar mijn moodboard gekeken die ik onlangs heb gemaakt tijdens een workshop van Ekkersrijt.

Maar goed ik dwaal af van dit mooie huis. We gingen nu een rondje naar de woonkamer. Een hele fijne lage bank precies goed voor mij. Wat een stijl en wat een klasse. Het straalde voor mij meteen rust uit en ik voelde me erg thuis zoals je wel kan zien ;).

Overal de kaarsjes aan, zelf denk ik daar nooit aan overdag maar heb dat natuurlijk ook gedaan bij mij thuis en dat gaf toch wel meteen een sfeervol gezicht. Zelfs in haar gang was een kaarsje aan.


Lekker lunchen aan de tafel, de burgemeester kwam langs (schoonvader) en een lief goei moederke kortom een zoete inval daar in het Boekelse.

Lieve Judith, bedankt voor je gastvrijheid, het was voor mij wat ik noem een plus dag na zoveel minnen de afgelopen maanden. Aanstaande zaterdag doen we het weer dik over want dan gaan we weer lekker op pad en ideetjes op doen. Eerst naar 'Het Hoogehuys' in Kessenich net over de grens in Belgie. 
http://www.hoogehuys.be
En daarna nog door naar het Jagershuis in Nunhem.
http://www.hetjagershuis.com

We maken er weer een topdag van!



Groetjes Mirjam

4 opmerkingen:

Gerdie zei

Mooi en liefdevol verhaal! En ja, het huis is práchtig! Leuk om het een keer in het echt te zien hè!? Geniet van morgen, en blijf mooie inspiratie op doen voor je eigen huis. Fijn dat je nog steeds van onze metamorfose geniet!! Liefs!

Carolina zei

Leuke post!! Geniet van morgen!! Groetjes Carolina

Judith zei

Ik zit te glimlachen achter mijn telefoon... Wat een liefdevolle en warme post gun jij mij... Daar maak je me echt blij mee❤ Tot morgen, maar eerst gaan we allebei eens goed inslapen en doorslapen wanne😜😘

Mirjam de Jonge zei

Bam dit bericht en bovenstaande berichtjes van Gerdie en Carolina komen even binnen. Ik schrijf vaak vanuit mijn gevoel en twijfel er ook weer te veel aan. Is het goed genoeg is het boeiend genoeg. Ik moet me even herpakken.... want het raakt me. Dank je wel lieve Judith, Gerdie en Carolina voor jullie berichtjes XXXXXX