maandag 12 december 2016

Al vanaf augustus wacht ik op een rolstoel en tot mijn spijt nog steeds geen reactie van Welzorg

De Welzorg, jaren lang was ik er trouwe fan van. Ik kon met ze lezen en schrijven. De monteurs verstonden hun vak, de medewerkers waren top! Wat een strop toen de Gemeente Geldrop drie jaar geleden besloot over te gaan naar Firma Doove. Mijn rolstoel en de gloednieuwe scootmobiel die helemaal op mij was aangepast, moest ik weer inleveren bij de Welzorg. Evervolgens kreeg ik deels oude spullen van Doove.

De vlag ging uit toen de Gemeente in de zomer van 2016 weer terug ging naar Welzorg, ik sprong een gat in de lucht, bij wijze van spreken. Maar helaas te vroeg een vreugdedansje gemaakt. Wat een negativiteit via social media naar de Welzorg toe, ik kon het nog niet geloven tot dat…. het mij zelf overkwam.

Vanaf augustus 2016 wacht ik op een nieuwe rolstoel, de beste man kwam bij me thuis perfect alles aanpassen maar hij had geen kleur stalen bij zich. Oke kan gebeuren ik zei hou het maar even op wit. De beste man ik zal geen namen noemen zei me dat hij de keer erop de kleur stalen mee zou nemen. Een kleur uit kiezen voor mijn rolstoel is toch wel een ding, je moet er toch vaak minimaal vijf jaar mee doen als dit niet langer is.

Het tweede bezoek, wederom had hij geen kleur stalen mee. Ik vroeg hem wanneer de stoel klaar was, dat kon hij me helaas niet vertellen. Op zich al raar want deze stoel heb ik niet voor mijn lol, deze stoel heb ik omdat dit mijn benen zijn. Van de Gemeente heb ik namelijk een mooie light drive systeem gekregen zodat ik zelf met mijn karretje weg kan gaan zonder dat ik weer iemand moet vragen om mij te duwen. Maar goed daar heb ik nu dus mooi niks aan.

Een paar weken geleden Welzorg maar weer eens gemaild hoe het er voor stond en wanneer de beste man eens langs zou komen met de stalen. Ik kreeg als antwoord, we hebben geen stalen maar dit is ongeveer de kleur en ze stuurde een plaatje mee.



Op het plaatje stond ene flitsende witte stoel met…gouden wielen. Ik zei geweldig vooral die gouden wielen. Hieronder de tekst die ik terug kreeg van een medewerkster van de Welzorg: Bij navraag blijkt dat Invacare een meerprijs vraagt van €250,00 euro voor de “gouden wielen” Daarnaast kon het niet meer geregeld worden daar de stoel klaar is voor verzending bij de fabrikant. Maar goed mevrouw de Jonge in week 47 is hij binnen staat op de planning…

En bovenstaand antwoord was van 15 november jl op drie dagen na 4 weken geleden wat nou de rolstoel is klaar voor verzending??

Hier kan ik nou zo pissed om raken he. Dat de Welzorg voor mij gaat bepalen de kleur voor mijn wielen. Ik ben Mirjam en ik voer nog steeds de regie over mijn eigen leven. In dit geval vind ik dus ook dat de Welzorg mij dit voorstel had moeten doen. Dan had ik hier zelf over kunnen beslissen of ik al dan niet bij wilde betalen of wat de mogelijkheden zouden zijn met een pgb of zo. 

Daarna dacht ik, ik stuur eens een twitter bericht, hee meteen privé contact met de Welzorg hoe vervelend ze het wel niet vonden voor mij blablabla. Ze hebben mij geprobeerd te bellen, maar spreken dan vervolgens niks in, uuhh ik heb een antwoordapparaat beste mensen laat er een boodschap achter met een naam dan weet ik wie ik moet terugbellen. Nee vervolgens bel ik een paar keer terug ben ik de 10e in de rij en dan denk ik, dikke ‚rolstoel' met jullie.

Inmiddels gaan we richting Kerst…. voor mij geen witte stoel met gouden wielen onder de boom. Welzorg, Welzorg wat stellen jullie mij en nog veel meer gedupeerden teleur. Moeten jullie jezelf eens voorstellen dat jullie afhankelijk zijn van een hulpmiddel. Ik zit er namelijk nog steeds niet voor de lol in. Sterker nog ik had hem liever niet nodig gehad. Jullie zouden je ogen uit je kop moeten schamen. En ja, ik ben boos, teleurgesteld maar vooral machteloos. Mensen denken altijd dat de zorg zo goed geregeld is in Nederland. Nou vergeet het maar. 

En mijn Gemeente zou ook wel eens veel vaker een terugkoppeling mogen doen en niet dat ik moet horen dat het rommelt bij de Welzorg, daar heb ik geen boodschap aan en is niet mijn probleem.

Dus ben heel benieuwd hoe Welzorg mij hierin tegemoet gaat komen, als troost toch de gouden wielen dan?? Dat is toch wel het minste wat ze kunnen doen vinden jullie ook niet??

Ik hoop op vele reacties van jullie en retweeten graag  want het moet toch eens een keertje gezegd worden hoe het hier gaat met onze voorzieningen beleid in Nederland.

Mirjam

6 opmerkingen:

mikki zei

Goede blog Mir. En idd, het zijn je benen! Eens kijken hoe de dames en heren Van Welzorg zich redden als ze het een paar maanden zonder benen moeten doen...

Mirjam de Jonge zei

Idd Mikki dank je wel. En mocht je hem ook op jouw blog willen zetten dan heel graag. :) dat er maar eens een sneeuwballen effect gaat komen.

Linda van Vooren zei

Helaas zijn er ook bij andere gemeenten klachten over Welzorg. Wel echt rot dat het jou steeds overkomt :-( Hopelijk is alles met de auto nu weer goed?

Mirjam de Jonge zei

Hoi Linda, nee de bus heeft ook trammelant ik moet er weer mee terug want hij start vaak niet grrrr. Balen idd dat het overal in elke gemeente zo is. Maar hopelijk via social media er meer aandacht voor.

Unknown zei

Mijn vriend is al anderhalf (!) jaar bezig met de aanvraag van een nieuwe rolstoel, werd eerst steeds afgewezen, vervolgens mocht hij eindelijk langskomen voor een passing, willen ze hem een afgeraden oud stoeltje aansmeren die totaal niet op zijn lichaam is aangepast. Minstens 3 maand geleden heeft hij schriftelijk toezegging van de gemeente gekregen dat er een budget voor hem zal worden vrijgemaakt, maar daar wacht hij nu dus ook alweer tijden op...

kiko zei

In de volksmond noemen wij het niet voor niets (K)welzorg, ik ken heel veel mensen die ellende met ze hebben. Afspraken maken en vervolgens komen ze niet, afspraken maken en de spullen niet bij zich hebben noem maar op. Zo is het helaas ook met andere leveranciers waaronder ook mediopoint, de oude harting bank.