dinsdag 28 maart 2017

Ik ontmoet graag mensen van verschillende culturen

Onlangs was ik bij de stichting New Beginning. Hier ben ik terecht gekomen via een advertentie van Meetup.


Bart een vriend van me met CP (cerebrale parese) raadde me Meetup aan. En ik heb me aangemeld op de site. Bijna elke dag krijg ik een melding wat er te doen is hier in de buurt. Een Meetup is een bijeenkomst voor mensen die dezelfde doelen hebben.
Er ontstaan dan groepen die samen iets willen bereiken. In mijn geval was dit dus computerles. Maar ik kan ook zelf een oproep neerzetten met bijv een festival bezoeken of als hobbyfotograaf andere fotografen te ontmoeten en er op uit te gaan. Ik zag al een paar weken computerles voorbijkomen in Eindhoven maar ik werk normaal op donderdagochtend en kan dan niet gaan. Laatst lukte het echter wel en ben ik gewapend met mijn mac richting deze stichting gegaan. Daar heb ik Negar leren kennen. Zij geeft de computerles in het Engels wat meteen een goede oefening was. Negar komt uit Iran en is pas tien maanden hier in Nederland.
In Iran was zij werkzaam in de IT branche.  Haar man is voor werk hier op de TUE (Technisch Universiteit Eindhoven). Voor zijn doctoraal zijn ze zeker twee jaar hier waarvan dus nu tien maanden om zijn. Maar ze wil graag hier blijven.

In de klas zaten nog drie andere mensen. Een van de organisatie en twee van Somaliƫ. We begonnen met word maar dat was voor mij wat te gemakkelijk dus heb ik gevraagd hoe ik skype moest installeren. Daar heeft ze me bij geholpen. Ze heeft me laten zien wat de mogelijkheden daar mee zijn. Ook wel handig idd om zo mijn energie wat meer te sparen en te videochatten/vergaderen met andere leden van oa de Bosk. Maar ook voor vrienden kan dit handig zijn of natuurlijk voor mijn broer die in Italiƫ woont.

Stichting Welzijn New Beginning is een stichting die zorgt voor ontmoetingen tussen mensen en organisaties in de wijk.
Zij organiseren allerlei activiteiten en geven ook trainingen, cursussen en informatiebijeenkomsten. Een van de cursussen daar heb ik nu een les bij gevolgd.

Wil je meer weten over Meetup ga dan naar www.meetup.com



Ontmoet jij graag andere mensen? Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Lieve groetjes, Mirjam

1 opmerking:

anna marton zei

Klinkt als een erg interessante dag!