zondag 5 maart 2017

Styling in Mir haar huis, carnaval en de ontwikkelingen van mijn CP

Na mijn laatste berichtje over de welzorg had ik het helemaal gehad. Een week later kwamen ze eindelijk met... de verkeerde stoel. Je voelt hem vast wel hangen nu.... weer opnieuw de procedure in. Het liedje en van je hela hola houdt er de moed maar in spookt door mijn hoofd. Na dat ik de krant, sbs6 etc had benaderd maar er geen reactie op had gekregen heb ik besloten er me niet meer druk over te maken. Soms makkelijker gezegd dan gedaan.


Dan wat betreft mijn handicap, CP (cerebrale parese) en de onderzoeken erom heen.
Na de uitslag van het Radboud op 13 januari jl, waarbij ze een advies geven om te gaan opereren aan mijn rechter enkel en om een achillespeesverlenging te doen, het gedoe om mijn rolstoel,  en een hele vervelende prik bij een wel hele fijne nieuwe orthopedische arts, kunnen we zeggen dat we vooruit gaan.

Deze week het Radboud ziekenhuis gebeld en zij hebben het verslag en röntgen foto’s doorgestuurd naar het Sint Maartenskliniek om te horen wat zij van de bevindingen van het Radboud vinden. Ik spring maar weer op die medische trein en hopelijk word het wel een reis die me meer kwaliteit van leven gaat geven.

Dan nu over naar wat leuke dingen

In de maand januari was mijn vriendin Judith hier. Ze maakte me meteen een compliment dat ik al dingen had weg gedaan. Ik ben natuurlijk een ‚brocante’ verzamelaar (geweest) en kon moeilijk afstand doen van spullen. Maar wilde graag rust in mijn hoofd en dat gaat niet met een huis vol tierelantijnen.

We hebben lekker gekletst en ik liet haar de oude looplamp zien die ik van mijn vader heb gehad. Met de vraag waar zal deze eens komen?? Judith heeft het stylen zo in haar vingers, ze had al gauw een hoekje gevonden naast de oude vakken bak met oude loden letters, deze heb ik gekregen en komen nog uit een drukkerij.



Judith aan het stylen

hier kan ik echt even van genieten


Met de haak, die ik heb gekocht bij het Hooghuys in België was en is het een plaatje. Het Hooghuys, daar ben ik net voor de kerst met Judith voor het eerst geweest. Wat een prachtige winkels hebben zij! Ik heb me zitten vergapen aan de mooie spullen die zo gestyled waren. Echt toegankelijk voor mensen met een beperking was het dan weer niet, maar goed overal even zitten en genieten van al dat moois deed me ook erg goed.


Maar om terug te komen op mijn huis; ik bedacht dat er vast meer weg kon. Dus Judith is meer weg gaan halen. Toen naar de achterkamer en daar ging ook weer meer spullen weg. Wat een heerlijk, fijn, opgeruimd gevoel! Less is more daar wil ik toch zeker naar toe. 




oude naaimachine is bijv nog te koop

Ook heeft Judith me nog advies gegeven wat betreft de verlichting en dit is het geworden boven de salon tafel (al is deze ook aan vervanging toe haha). Ik heb een 2 en een 1 spot gekozen.

Ik vind ze toch wel erg stoer staan


De volgende klus is dan spulletjes op Marktplaats zetten, dat scheelt dan straks weer dingen mee nemen naar de koningsmarkt. Ik merk dat ik makkelijker afstand kan doen nu van het"brocante" spul. Ik zat nog oude brocante specials te lezen en dacht:"jeetje wat druk in al die huizen, zo druk en vol stond het bij mij ook ooit". 

Mocht je nog interesse hebben in die Ariadne at Home Brocante, stuur me dan maar even een berichtje, komen we vast wel uit.

Ondertussen loopt marktplaats als een tierelier. Ik heb nog diverse dingen in de aanbieding. Kom gerust eens gezellig op bezoek en ik stal het voor je uit :) inclusief de sleutelhangers zie een paar blogs terug.

Carnaval
Ook ben ik nog wezen carnavallen. Toch weer minder als andere jaren. Ik merk dat ik steeds meer inlever. Maar heb het ontzettend gezellig gehad met Cristel, Janis en Dennis. Ik had veel aanspraak vanwege mijn bordje dat was erg leuk en ik werd zelfs aangesproken door Piet Paulusma en ben nog even in zijn weerbericht langsgereden.


3 broers, Cristel en ik bij 3 uurkes vurraf van Omroep Brabant

Nou zoals jullie kunnen zien en lezen minder en zeker leuke dingen weer in mijn leven voorbijgekomen. Ik ben me aan het oriënteren of ik overstap naar een wat professionelere blog. Maar dit is toekomst muziek omdat ik dit pas wil gaan doen wanneer ik wat meer energie heb en als ik een 'maatje' heb gevonden die mij dat uit kan leggen.

Groetjes Mirjam

Geen opmerkingen: