vrijdag 10 maart 2017

Wat doen jullie met je PGB?

Vandaag schijnt de zon en komt Annemieke! Altijd lachen, maar Annemieke helpt mij dmv PGB ook met bepaalde zaken.

Natuurlijk is er ook tijd voor een kopje thee, slap ouwehoeren, en na een ochtendje zo bezig zijn is mijn to-do lijstje ineens een stuk korter! 

Vandaag hebben we een brief gestuurd naar de NS vanwege de vertraging van vorig jaar september; daar is NS goed in, vertragingen…. 3 brieven verder hebben we nog geen resultaat! Dus een brief naar de hoge NS pief (hee dat rijmt ;-)).


Ook zijn we bezig geweest met een weekschema in te vullen i.v.m mijn energie verdeling en hebben we gekeken naar hoe mijn balans is tussen rust en stress, hoe ik hier zelf overzicht over kan houden en eventueel verbeteren.

Het gesprek dat ik afgelopen week had met de gemeente hebben we ook nog doorgenomen. Wij hebben hier in besproken hoe de hele procedure met de bus is verlopen, de welzorg en de communicatie van de gemeente naar de burger.
Ik heb heerlijk mijn hart kunnen luchten en voel me daar nu rustiger onder. Het was een goed en verhelderend gesprek.

De ondersteuning van Annemieke levert mij op dat ik meer overzicht heb, de rust in mij bewaak en bewust tijd en ruimte maak voor leuke dingen. Die leuke dingen zijn voor mij extra belangrijk omdat ik elke dag te maken heb met de bureaucratie waar een gezond persoon geen weet van heeft. Dit vreet mijn energie en als ik niet uitkijk ben ik nergens anders meer mee bezig.




Hebben jullie  ook een pgb?
Hoe gaan jullie om met de bureaucratische toestanden?

Tips altijd welkom.

Wil je meer weten over PGB  of denk je dat je in aanmerking komt voor een PGB?
Kijk dan op de site van je gemeente of op www.svb.nl


Groetjes Mirjam