dinsdag 21 maart 2017

Ze komen er weer aan... de sfeerdagen bij 't Hoogehuys

 Afgelopen winter nam Judith mij voor het eerst mee naar 't Hoogehuys in Kessenich-Kinrooi België, vlak over de grens bij Neeritter.


 Zij hebben twee winkels die redelijk dicht bij elkaar liggen. De eerste winkel die we bezochten had meer een landelijk-industriële sfeer, ik was er meteen verliefd op. Helaas had en dat heb ik nog steeds veel last met lopen. Vooral in de winterperiode voelt het allemaal wat stijver. Bij het eerste pand ging ik een afstapje af en kon ineens niet meer terug omhoog, frustrerend. Maar goed, het doet niets af aan de winkel maar je weet dan wel meteen dat deze voor rolstoelers helaas niet toegankelijk is. En als je net als ik de liefde hebt voor de industriële, landelijke sfeer, is dat echt heel jammer en ook een gemiste kans voor de winkel lijkt me. Maar goed, je kunt natuurlijk niet alles hebben.

Gelukkig had ik mijn fototoestel bij me en heb ik lekker wat kunnen fotograferen. Ik genoot van de kerstsfeer, de grote bank, alle decoratie en noem het maar op. Soms stoer en daarnaast ook eenvoudig maar vooral een grote ‘wauw’ factor.


Judith op de mooie bank

Ze hebben ook maatwerk; keukens, kastenwanden, alles wat je maar wilt. Als ik een geldboom in de tuin had, nou dan wist ik het wel. Maar een mens moet ook kunnen blijven dromen en gelukkig kan ik dat heel goed.



We hebben daarna de andere winkel bezocht die tevens aan hun huis vast zit, als ik het zo mag noemen. Deze heeft een iets anders van stijl, wat zij noemen meer de Frans landelijke stijl, al heb ik daar ook een stoere trap gezien. Maar mijn traplift past daar helaas niet op.



 We kwamen binnen in de tuin en liepen recht op een soort tuinhuisje af.
Daar werden prachtige kransen gemaakt en heb ik even lekker kunnen zitten bij de open haard en een praatje gemaakt met Luc die daar de oa de 'groen' styling doet. Zo weer energie opgeladen en de winkel ingelopen. Prachtige kamers, de een nog mooier dan de andere. Het bracht me op ideeën zoals de geweldige stormlamp. Verder toch ook nog een beetje dat industriële, ik kwam ogen te kort.

Dolgelukkig ging ik naar huis met drie sfeerlichtjes waar ik nog steeds blij mee ben en met een mooie haak. Inmiddels hebben ze een plekje gekregen. Aan de haak hangt een oude stormlamp die ik van ‘ons pap’ heb gehad en de sfeerlichtjes staan op mijn salontafel en ik geniet er nog elke dag van.


deze heb ik gekocht
En nu komen ze er weer aan de sfeerdagen bij 't Hoogehuys. En wel op 25/26 maart  en op 1/2 april.  Ik wil er graag naartoe maar helaas kan Judith niet met mij mee. Even kijken of ik dan iemand mee kan krijgen want dat is toch wel een beetje praktisch voor mij ivm hulp, die me een arm aan kan bieden, want dat is wel wat gemakkelijker bij het lopen. Soms is het  wel eens lastig dat je altijd weer wat moet regelen en zeker als ik er graag naar toe wil. Dus mocht er iemand mee willen, laat het me weten, gezellig!



Wil je ook naar 't Hoogehuys kijk dan eens op hun site http://www.hoogehuys.be, tenminste als je net als ik van stoer, industrieel en landelijk houdt.

Ik ben benieuwd van welke stijl jullie houden. Leuk als je een berichtje achterlaat op mijn blog.


Lieve groetjes, Mirjam

Geen opmerkingen: