maandag 17 april 2017

WEL bezorgd, bezorgt mij voor de 2e keer een verkeerde rolstoel!

Begin april werd ik gebeld door de Welzorg. Ik ben de nieuwe casemanager ik neem het over van Bianca want zij blijft een langere tijd uit de running…. Maar uw rolstoel is binnen, ( nee maar dacht ik na 8 maanden dat zal tijd worden) en we plannen de adviseur in op 8 mei… wat 8 mei?? Dacht het even niet.
 Ik kwam zelf met een oplossing, ik zou afgelopen woensdag naar Amersfoort rijden. Mits de Welzorg mijn kilometers zouden vergoeden, wat denk je wel niet wat een koerier kost? En dan kon Mobility for you die ook mijn light-drive gaat monteren gelijktijdig mijn rug goed afstellen. Helaas kon ik hem dus niet eerder krijgen om er alvast in te gaan zitten zodat ik op die woensdag de eventuele knelpunten kon aangeven. Zo gezegd zo gedaan, ik kreeg nog een belletje dat het geleverd was, dus op naar Amersfoort. Na 1.5 uur te zijn aangekomen werden we hartelijk ontvangen door Fiona van Mobility for you en ze liet trots mijn stoel zien daar staat hij…. Ik dacht ze maakt een grapje… echter geen grap dit was echt de stoel die Welzorg voor mij had afgeleverd. Een stoel met een amputatie steun er aan. Zover ik weet zitten mijn beide benen er gelukkig nog aan en was het toch echt geen witte helium Quickie maar een zwarte…
Deze stoel die geleverd is op naam van mij en waar nu een andere patiënt op zit te wachten 
en zich ook afvraagt: waar is mijn stoel!!

En zo hoort te stoel eruit te zien die ik krijg, ik ben niet kleurenblind maar zie ook wel 
dat dit totaal 2 verschillende stoelen zijn!


 Vol ongeloof stond ik daar met mijn moeder, niet te geloven dit is alweer de tweede keer dat er een andere rolstoel staat en dan de vraag… waar is mijn stoel?? Mobility for you ging bellen met Welzorg en stond een half uur in de wacht. Ik ondertussen mailen met de contactpersoon Nordin van Welzorg en een cc aan de gemeente Geldrop.Wat een blamage vond ook de gemeente en ook zij gingen achter Welzorg aan. Dus er zat niets anders op om maar weer terug te keren richting Geldrop. Over de zeik en vol ongeloof stapte ik  in mijn bus, dit was een hele foute film van de Welzorg en helaas met mij in de hoofdrol.

In de file werd ik terug gebeld door Welzorg of ik de volgende dag niet nog een keertje naar Amersfoort kon rijden… ik bleef kalm moest opletten op de weg en communiceren via de speaker in de bus. Ik zei; ik moet morgen gewoon weer werken (ja er zijn ook nog mensen met een beperking die gewoon een baan hebben). En ik ga niet nog eens die hele rit maken!! Dat vreet me gezien mijn CP teveel energie. Als antwoord kreeg ik terug, u wilde zelf naar Amersfoort komen en wij hadden 8 mei als optie doorgegeven. Ik ben nog net niet ontploft maar kwam wel gestressed, en pissed thuis. Even een huilbui gehad en slecht geslapen. Bij het wakker worden voelde ik nog steeds een inmense boosheid, frustratie en onmacht, gelukkig zakte dit tijdens mijn werk weer een beetje. Ondertussen wel mailverkeer gehad met Gemeente Geldrop en afgesproken hen op vrijdagochtend te bellen.

Donderdag 14 april mailde ik de contactpersoon van de Welzorg met de vraag of ze de rolstoel die middag of anders vrijdag af konden leveren bij mij thuis. Donderdag tegen het einde van de middag kreeg ik een mailtje terug kort maar krachtig de 24ste kwam er iemand voor de aanpassing de volgende dag gaat de rolstoel naar Mobility en dan hopelijk komt hij ook nog een keertje terug. En oh ja er stond ook nog bij, "ik ben morgen vrij en er pas weer aanwezig op dinsdag"!!!

Vrijdagochtend 15 april, Annemieke kwam deze ochtend om mij te ondersteunen hierin en zij heeft met de gemeente gebeld. Om te vragen hoe nu verder en wat dit lichamelijk en psychisch met mij doet. De energie dat het vreet en hoe Welzorg mij hierin gaat compenseren. De Gemeente weer achter de Welzorg aan, je wordt hier toch moedeloos van, ik wel  in ieder geval! De Gemeente sprak in op de voicemail van Maaike ook een medewerkster van de Welzorg en vraagt hierin met klem mij dezelfde dag nog terug te bellen. Ook hebben ze er nog een mail achteraan gestuurd. De hele vrijdag gewacht op een telefoontje van Welzorg.

Toen ik een reactie op Twitter had gezet kreeg ik ineens een berichtje terug, hee Social Media, dan kan het ineens wel. Ik werd gebeld om 18.50 uur, aardige jongen aan de lijn die zijn excuses aanbood. Ik zei daar heb ik niks meer aan en kan ik niets meer mee. Excuses heb ik nu al zoveel van jullie gehoord dat is niet meer geloofwaardig. Ik heb vanaf A tot Z nogmaals mijn hele verhaal aan hem vertelt en gevraagd of hij dan dinsdag (morgen dus) mij de rolstoel kon laten brengen. Dat kon hij mij niet verzekeren. Ondertussen ben ik 9 maanden verder en heb ik nog steeds geen rolstoel en is het een hele zware bevalling aan het worden.

Ik ben het zat, spuugzat telkens een andere medewerkster die totaal niet weet wat ze aan het doen zijn lijkt wel. Iedereen geeft elkaar de schuld daar en een inlevings vermogen van nul komma nul als het om klanten met een beperking gaat. De Gemeente staat voor mijn gevoel tegen de muur en ik al helemaal. Fijn als je hiervan afhankelijk bent.

Excuses werken dan ook niet meer bij mij. Welzorg daar zullen jullie toch echt beter je best voor moeten gaan doen. De bal of in dit geval mijn rolstoel staat/ligt bij jullie!

Mirjam

3 opmerkingen:

johan van den Boogaard zei

Hallo Miriam,

Misschien een schrale troost, maar ik heb iets dergelijks meegemaakt met Medipoint in Helmond. Wat een k**-bedrijf is dat! Inmiddels zit ik al bijna anderhalf jaar te wachten op een nieuwe elektrische rolstoel, of in ieder geval de aanpassingen daarop.

De eerste rolstoel die aangemeten was voldeed niet, want het was een Puma-kloon. Ik had bij de aanvraag aangegeven geen Puma te willen omdat ik daarmee binnenshuis niet uit de voeten kan. De adviseur was eigenwijs en verstrekte een Puma-achtige rolstoel. Met heel veel moeite, vloeken en scheldpartijen kreeg ik eindelijk Medipoint en de gemeente aan het verstand gepeuterd dat die rolstoel niet voldeed.

Er werd toen gekozen voor een Permobil F5. Ik kreeg een aantal dagen de stoel te leen, en het was een verademing. Ook de rug zat veel beter! Ik mocht zelf het akkoord geven aan de leverancier dat de rolstoel geleverd mocht worden. Een kleine 4 weken later (8 augustus 2016) is de stoel geleverd. Toen ik erin werd gezet voelde ik meteen druk, maar de persoon van Medipoint die de stoel afleverde zei dat ik waarschijnlijk nog moest wennen aan de nieuwe zithouding?

Drie weken later was het nog niet veel beter. Ik verging letterlijk van de pijn, deed 's nachts nauwelijks meer een oog dicht en zat continu aan de pijnstillers. Medipoint, Permobil en de gemeente kwamen voor een evaluatie van de rolstoel bij mij thuis. Permobil viste pardoes een stuk adhesieschuim van 5 cm dik uit de rugleuning... Dat zat dus te wringen, en ik zakte meer achterin de rugleuning.

Op 25-9-2016 ben ik per rolstoel naar mijn moeder gereden, een ritje van nog geen 5 km. De volgende dag merkte ik dat ik heel veel last van rugklachten had. Dit heb ik gemeld bij de gemeente, welke mij toen terug mailde dat ze een medische verklaring wilde hebben. Die dag ben ik ontploft! Ik weet dat ik al heel mijn leven rugpatiënt ben, met name doordat ik vroeger nog (fout!) gelopen heb op mijn CP. Ik had zelf het idee dat de rugleuning in de F5 een andere (smallere!) was dan welke ik in de eerste rolstoel had..?

Ik heb toen een afspraak gemaakt (dec. 16/jan. 17) bij de zitpoli op RC Blixembosch. Ik ben daar door de molen gegaan, en mijn vermoedens werden bevestigd. Opnieuw terug naar de gemeente en Medipoint om de zaak daar voor te leggen. Ik heb ze op 26-2-2017 tot 1-6-2017 de tijd gegeven om alles in orde te maken. Inmiddels had ik ook een jurist in de arm genomen omdat Medipoint en de gemeente alles laten verzaken.

Pas op 21 maart 2017 hadden Medipoint en Blixembosch tijd om de zaken kort te sluiten. Inmiddels zijn we weer (!) drie weken verder, en heeft mijn advocate afgelopen donderdag bij Medipoint maar eens de kachel aangemaakt. Dat heeft blijkbaar geholpen, want nu kan het binnen drie weken allemaal geregeld worden...

Het verdient geen schoonheidsprijs. Medipoint en de gemeente krijgen van mij nog een ferme tik na, want ik ga ze aansprakelijk stellen middels een letselschadeadvocaat! Mijn lichaam en geest hebben zoveel te verduren gehad dat dit zeer zeker gelegitimeerd is. Daarnaast heb ik ook nog eens materiële schade welke is veroorzaakt door niet passende leenrolstoelen, maar dat is weer een ander verhaal...

Mirjam zei

Bedankt voor je uitgebreide verhaal. Wat erg zeg. Ik ga er ook werk van maken dit kan zo niet langer.

Heidi zei

Wat erg! Te erg voor woorden eigenlijk. Ik zou willen dtat ik wat voor je kon doen. Liefs Heidi